Twee maanden Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jantine Brouwer - WaarBenJij.nu Twee maanden Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jantine Brouwer - WaarBenJij.nu

Twee maanden Curacao

Blijf op de hoogte en volg Jantine

15 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Na alweer twee maanden op het eiland Curaçao te wonen en mijn stage hier uit te voeren, werd we wel eens tijd voor een reisdagboek. Nu vind ik zelf dat ik niet echt een creatief brein heb, maar ik probeer er het beste van te maken.

Hier op Curacao heb ik al veel mooie stranden bezocht als Grote Knip (Kenepa di Grandi), Kleine Knip (Kenepa di Chikitu), Cas Abou, Porto Mari, Westpunt, Karakter, Mambo Beach, Jan Thiel en ik vergeet er vast nog een paar. Ook heb ik een nationaal park bezocht, namelijk Shete Boka. Ontzettend mooi! Ook hebben we die dag een stukje van het Christoffel natuurgebied gezien, maar de Christoffelberg beklimmen: dat zit eraan te komen!
De eerste week zijn we natuurlijk ook gelijk naar de handelskade geweest en de pondjesbrug, die leuke gekleurde huisjes moet je natuurlijk zien. En staat leuk op foto's ;).

Een paar weken geleden zou ik met huisgenoten mee voor een twee uur durende natuurwandeling door het Jan Thiel natuurgebied, maar helaas moest ik slachtoffer worden van de chikungunya mug. Dus ik lag uiteindelijk met een virus op bed. Eind november is er weer een loop, dus dan ga ik voor de tweede poging.

Vorige week was er op Curaçao herfstvakantie, dus dat had ik ook! Een vriend van mij was die week langs gekomen, dus we hebben hem een aantal bekende dingen laten zien. Maar we zijn ook naar Sint-Willibrordus geweest, het flamingopark. Leuk hoor, om zulke dieren in het wild te zien in plaats van in een dierentuin. Dat geld trouwens voor veel meer dieren hier.

Volgende week komt mama langs, dus ik zal weer even een leuke planning maken van wat we hier allemaal gaan doen. Op mijn lijstje staat in ieder geval nog genoeg.

Mijn stage is ook heel leuk, maar was ook wel even wennen. Vooral de manier waarop er hier omgegaan wordt met kinderen (de opvoeding). Dat gaat nog met de harde hand en dat gaat een beetje tegen mijn manier van doen in. Gelukkig moet ik een verslag maken over normen en waarden, dus dat kan ik goed gebruiken. Verder zijn de (meeste) kinderen hier wel heel leuk en staat de organisatie open voor mijn opdrachten die ik moet doen voor school.

Hoe dan ook, ik vermaak me wel tot 14 januari op Curaçao!

  • 17 Oktober 2014 - 04:41

    Menno:

    Ha die Jantine, fijn dat het je goed bevalt. Blijf vooral ook leuke dingen doen naast de verplichte stageopdrachten. Na onze Iranreis skypen we weer even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantine

Actief sinds 15 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1287
Totaal aantal bezoekers 1979

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Stage op Curacao

Landen bezocht: